Lidově se mu říká přechod a u žen vyvolává řadu příznaků


Odborný název je klimakterium a objevuje se kolem padesátého roku života. Pravdou je, že přichází poměrně nenápadně, takže mnoho žen ani jeho příchod nezaznamenává. Úplně prvním projevem tohoto období je pomalé vynechávání menstruačního cyklu. To ovšem může být spojeno třeba i s jinou chorobou, například onemocněním štítné žlázy. Pravidelné kontroly u ženského lékaře snadno záhadu rozlousknou.

starší dáma.jpg
Ačkoliv je toto období spojováno s velkými legendami, u každé ženy bude probíhat v jiné formě.

          Zhruba 1/3 žen ani nezaznamená, že tento proces začal, pokud pomineme, že přichází nepravidelnost menstruačního cyklu.

          Další 1/3 žen vnímá některé z příznaků, které sice nejsou moc příjemné, ale dají se zvládnout. Vyhledávají nejprve pomoc u léčivých bylinek a přírodní léčby, různých čajových směsí, relaxačních koupelí a podobně.

          Poslední 1/3 žen situaci nezvládá a často vyhledává hormonální léčbu, případně jiné antidepresivní léky. V tomto případě je nejvhodnější se obrátit na lékaře, aby posoudil celkový stav a navrhl léčbu.
salát z čerstvé zeleniny.jpg

Menopauza není nemoc a dá se na ni dostatečně připravit

Určitě je důležité přestat poslouchat odstrašující příklady, protože ty rozhodně nepomohou, naopak situaci ještě více zhorší. Přichází pak strach a beznaděj, v nejhorším případě začne ženskou duši válcovat pocit ztráty ženskosti. Je dobré si uvědomit, že to co trápilo jednu, nemusí tu druhou.
Přechod u žen příznaky stárnutí nezastaví, ale neznamená to, že se tím hroutí celý život.
Ženy mohou zaznamenávat bolesti hlavy, závratě, nervozitu, plačtivost, nespavost, návaly horka a následné pocení, také může nastávat řídnutí kostí a únik moči. Začínají šedivět vlasy, nehty se snadněji zlomí a objevují se vrásky. Je to jednoduché, ženské pohlavní hormony se pomalu vytrácí a tělo se mění. Taková změna není ovšem důvodem ke smutku, právě naopak, nyní je čas si užívat plnohodnotně život.
Ne nadarmo se říká těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Ač se to nezdá, tak správný životní styl, vyvážený jídelníček, pohyb a dostatek tekutin, zmírní příznaky tohoto období. Ovšem začínat, až se projeví, je trochu pozdě.